Heer-Scharn Medisch Centrum Maastricht is elke werkdag telefonisch bereikbaar op: 043-3613682
Openingstijden:
Maandag: 08:00 tot 17:00 uur
Dinsdag: 08:00 tot 17:00 uur
Woensdag: 08:00 tot 17:00 uur
Donderdag:08:00 tot 17:00 uur
Vrijdag: 08:00 tot 17:00 uur
Pauze: 12.00 – 13.00 uur
Spreekuur JM Lautenschutz, Huisarts
08.00-10.30 en 14.30-16.30 uur elke werkdag op afspraak
11.30-14.00 visites bij U thuis
.
De assistente is om 08.00 uur aanwezig, hierdoor is de praktijk vanaf 08.00 uur telefonisch bereikbaar.
Wegens pauze en administratieve werkzaamheden is de balie gesloten van 12.00 uur tot 14.00 uur. Indien u een afspraak heeft, kunt u plaats nemen in de wachtkamer.
De assistente is tussen 12.00 uur en 13.30 uur telefonisch niet bereikbaar, uitsluitend voor spoedgevallen.
Triage in de huisartsenpraktijk
.
Met behulp van triage kan bereikt worden dat een patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment (bij spoed snel een plekje of spoedvisite) en bij de juiste hulpverlener (assistente/ huisarts/ huisarts in opleiding). De assistente verheldert de hulpvraag.
Het doel is om de praktijk efficiënt te laten functioneren en de kwaliteit van de zorg te handhaven, en ondanks de toenemende drukte de wachttijden tot een minimum te beperken. Als u opbelt voor een afspraak zal de assistente vragen naar de reden dat u belt.
.
Het gaat er niet om dat de assistente de diagnose gaat stellen. Zij moet alleen een paar dingen weten om u zo goed mogelijk te kunnen helpen. Zodra de assistente weet wat voor u de beste afspraak is zal zij u een voorstel doen.
– De assistente geeft u zelf een advies, dit advies wordt altijd nabesproken met de huisarts
– Zij vraagt de huisarts u even terug te bellen.
– Zij maakt een afspraak voor een consult bij de huisarts
– Zij maakt een afspraak voor een consult bij de assistente
– Zij maakt een afspraak voor een visite
… zal de assistente u soms het voorstel doen later in de week te komen. U kunt als dat nodig is altijd op dezelfde dag terecht. Als u meerdere dingen wilt bespreken zal de assistente een dubbele afspraak voor u maken. Deze gang van zaken eist van de doktersassistenten dat zij uw hulpvraag en/of klacht kunnen beoordelen. Dit gebeurt op basis van zorgvuldig opgestelde protocollen. Onze doktersassistenten hebben hiervoor de noodzakelijke aanvullende cursussen gevolgd.
Uiteraard is dit alles in samenspraak met uw eigen huisarts. Afspraken maken via triage vgz.nl/nhg triage wijzer
Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:
Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.
Reisprik is een landelijk netwerk van gespecialiseerde huisartsenpraktijken voor reizigersadvisering en vaccinatie. Opgericht in 2009 bestaat het netwerk ondertussen uit meer dan 90 praktijken verspreid over heel Nederland. Van de bij Reisprik aangesloten praktijken mag u kwaliteit en service verwachten. Zo kunt u via internet uw afspraak maken, kunt u snel terecht en wordt u vakkundig geadviseerd. Ook bij terugkomst kunt u bij vragen rekenen op ondersteuning. Kijk voor meer informatie op www.reisprik.nl
Indien u een rijbewijskeuring nodig heeft kunt u een afspraak maken met onze praktijk. U dient de voorzijde van het keuringsformulier vooraf in te vullen en te ondertekenen en een urinemonster mee te nemen naar de keuring.
.
Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk is het mogelijk dat u geen goed gevoel heeft na contact met onze praktijk. U vindt bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of u heeft de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en we ervan kunnen leren.
.
Dit kunt u doen door het klachtenformulier te downloaden, in te vullen en in te leveren bij de assistente, of op te sturen. Het klachtenformulier is ook op te vragen bij de balie. De
huisarts of een van onze medewerkers neemt uw klacht dan in behandeling.
.
De huisarts of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is. Daarna geven we telefonisch of via een afspraak een reactie op uw klacht.
Wij streven ernaar om uw klacht uiterlijk binnen een maand in behandeling te nemen en af te ronden.
.
Bent u daarna nog niet tevreden? Dan kunt u altijd een schriftelijke klacht indienen bij Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland, waarbij onze huisartsenpraktijk is aangesloten.
.
Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
Tel: 088 0229100 (ma-do 09.00-17.00 uur)
.
Zie ook www.klachtenhuisarts.nl.